2 Aralık 2010 Perşembe

Merak...Merak...Merak....

Gönderen Eleneda zaman: Perşembe, Aralık 02, 2010
Bazen takılır kalırım bir yazara....3 kitabını okudum mu tamamdır deyip 4. kitaba geçememişim. Mişim diyorum çünkü ben de bunu yeni farkettim.Geçen gün 'Ben hangi kitapları okumuşum hangilerini okumak için alıp bir kenar koymuşum' diye düşünürken farkettim.Zaman zaman Ayşe Kulin,zaman zaman Zülfü Livaneli,zaman zaman Maeve Binchy...İşte şimdi sıra Ahmet Ümit'de...Aslında 2005 tüyap fuarında olmuş ilk buluşmamız 'Çıplak Ayaklıydı Gece' ile .Okumaya başlamamla kapatmam birolmuştu:) Nedense bir ısınamamıştım kitaba...Sonra 2008'de marketten aldım BAB_I ESRAR'ı...İşte dedim hayalimdeki Ahmet Ümit..Hayalimdeki diyorum çünkü kitapların arkasındaki kısa tanıtımları okur okumaz bir şekil çizerim yazara da kitaba da. Bu sefer bu şekil süper oldu. Mevlana-Şems aşkı o kadar güzel anlatılmıştı ki bir çırpıda bitti kitap. Sonra Patasana'ya geldi sıra. Baktım ki ben bir polisiye romanı hayranı olmuşum da haberim yok...Ahmet Ümit, Patasana için 'İnsan benliğine yapılan kazı' der sık sık..Kitap geçmiş ile günümüz arasındaki uygarlıkların koparılamayacak bağlarını ince ince anlatıyor aslında...
Evet şimdi sıra İstanbul Hatırası'nda...yaşadığım şehri tanımamışım ona üzüldüm ya da ne kadar duyarsızmışım diye hayıflandım aslında. Çok şey öğreniyorum İstanbul hakkında...Eski isimleri tarihi eserleri,okula giderken hergün önünden geçtiğim camilerin detaylarını vs...Bir de arada işlenen cinayetler var ki sormayın gitsin..İşte 200 lere geldiğim kitapda dayanamayıp sonunu okudum ölüyordum meraktan...Ohhh sonunda katili öğrendim.Size de katilin adı .... dememek için zor tutuyorum kendimi:) Böyle okumakta başka güzel oluyormuş şimdi katili bilerek bu insan nasıl katile dönüştü acaba diye okuyorum o da ayrı bir zevkmiş...
Şimdiden sıradaki kitabı belirledim.Araya bir adet Can Dündar 'Lüsyen' sıkıştıracağım. Sonra sırada yine bir Ahmet Ümit kitabı...Galiba ilk kez bir yazarın 4. kitabını okuyacağım. Bakalım başarabilecek miyim?

0 yorum:

 

ELENEDA Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei