7 Ocak 2011 Cuma

İçim Dışım Tarih...

Gönderen Eleneda zaman: Cuma, Ocak 07, 2011
Toz kokan herşeyi severim.O toz kokusu buram buram tarihi hatırlatır bana.(Bir de Beyazıt Kütüphanesini...)Oldum olası favorimdir  tarih dersleri,tarih içinde biyografi bir de...Bazen dozunu kaçırdığım da olur ne mutlu ki...Ne mutlu ki diyorum çünkü inanılmaz dipnotlar dersler çıkar tarihten.
Hepimizin bir tarihi yok mu aslında yaşanmışlıklarımız mesela bu da bir tarih değil mi?İlla önemli bir devlet adamı yada padişah ya da önemli bir yer mekan olması mı gerekiyor?Yaşadığımız dün aslında en yakın tarihimiz değil mi?Geriye dönüp baktığımız her saniye tarihin en küçük parçası değil mi aslında?İşte bu en küçük parça ne kadar büyük bir iz bırakıyor önemli olan da bu.Bir bakmışız o izler hayatımızın yönünü belirlemiş yol haritamızı çizmiş de haberimiz yokmuş.(Toz dedik nerelere geldik yine...)Bu ara yine bir iç içe olmuşum tarihle..
  • Can Dündar 'Lüsyen'e başladım.Fena gitmiyor(Kitabı bitirince daha uzun yorumlar yazarım inşallah).
  • 'Öyle bir geçer zaman ki'izliyorum.(Konusu her ne kadar sinirlerimi bozsa da annemden babamdan dinlediğim eski İstanbulu görmek,çok özlediğim üniversitemin bahçesini görmek,anfileri tekrar solumak iyi geliyor ruhuma...).
  • E İstanbul Hatırası bitti malum.İstanbul'u bir başka gözle keşfettik.İşte o keşif Eminönü alışverişinde Mercan kapalı otaparkının en üst katına sürükledi beni.Herkese şiddetle tavsiye ederim,otaparkın en üst katından bakın İstanbul'a bir de...
  • Bir de 'Muhteşem Yüzyıl'çıktı başımıza şimdi.O kadar çok reklamı yapıldı ki benim gibi tarih meraklıları ister istemez etkilenmiştir eminim.Beğendim mi 'cık'.Evet Harem dairesi hikayeleri her zaman öne çıkar etkileyici gelir ama ben Osmanlı tarihinin en gözde aralığının sırf bu konu üstüne yoğunlaşarak anlatılması taraftarı değilim.Ben aslında dizideki sahnelerden biri olan Kanuni'nin deri haritayı yere koyarak  yaptığı konuşmalardan,sadrazamlar arasındaki diyaloglardan istiyorum.Tabi Hürrem'in entrikaları da tuz biber olur o ayrı...'Meral Okay duy sesimi:)'
 Bu ara dersimiz tarih anlaşılan.Aslında yakın zaman planlarım içinde bir de fotoğraf çekimleri eklenecek bu toz kokusuna daha da güzel olacak umarım:)Kendimi kınıyorum 4 sene bahçesine bitişik okuyup da bir Süleymaniye Camii gezisi yapmadığım için...İşte o gezi beynimi kemirip duruyor en kısa zamanda yaparım inşallah...
Bu yazılara bir de fotolar ekleyerek görüşmek üzere...

2 yorum:

ece ve annesi on 14 Ocak 2011 23:27 dedi ki...

merhaba,
bankadan istifa etmiş bir anne olarak izlemedeyim.
bankacı bankacının halini anlar değil mi ,doğru karar : )

sevgiler

Eleneda on 17 Ocak 2011 19:18 dedi ki...

ne güzel bir ortak noktada buluşmuşuz:)
çok sevindim her zaman beklerim
görüşmek üzere....
sevgiler...

 

ELENEDA Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei